Typiskt min tur..



Nu så är man hemma igen efter en låång dag i A-jaur.
Det första som hände när jag kom dit var att jag blev stannad av polisen, fick blåsa och visa kortet.. och Oja, nykter var jag! så då var det bara att köra vidare. Jag blev stannad i lördags också av polisen, snacka om otur..  Men det  har ju då gått bra för kortet har jag kvar :D

Vi hade prov direkt på morgonen idag och det verkade gå bra :) Sen så har vi haft genomgång från kl tio till halv fyra! Och dagen slutade med att vi hade ett rollspel :D stannade kvar ett tag på skolan och gjorde klart en gruppuppgift.. Sen så bar det iväg till pite igen..


Och nu måste jag bara berätta vad som hände på vägen dit..
När jag var mellan arvidsjaur och långträsk då började glykol lampan lysa, så jag stannade, upp med huven och vad ser jag! Det sprutar massor med gnistor under huven vid motorn någonstans..  JAG PANIK! .. Hjälp! nu kommer hela bilen att börja brinna tänkte jag, Och jag, mörkrädd som jag är, stod jag där mitt i mörkret med huven öppen och som det sprutade massor med gnistror ur.. Ringde till massa folk men det var ju som ingen som visste vad jag skulle göra, för jag såg ju inte vart de kom ifrån och dessutom vet jag inte vad allt heter.
Allt var ju så mörkt runt om mig.. Åh då kan jag säga det, att då kom det någon tår.. Hatar verkligen att vara själv mitt ute i skogen speciellt när det är mörkt...!

Men tillsist var det en som sa att jag skulle köra vidare, Och om det skulle börja brinna skulle jag kliva ur. Så vad skulle jag göra?! Gjorde som han sa och jag tog mig hem! :) Men rädd var jag! DET VÄRSTA JAG VET ÄR NÄR BILAR KRÅNGLAR OCH NU ÄR JAG JÄVLIGT LESS MERCAN.. Någon som vill köpa den?  


Men hur som helst så kom jag tillbaka hit till blåsis kring halv sju, gjorde middag, korvstroganoff å ris blev det. Det var gott! Speciellt för jag var riktigt hungrig och uppeldad..

Ikväll blir det en tidig kväll - jobb imorgon och jobb på lördag


Nu blir det att kika på lite tv innan man ska gå å lägga sig!

Ha det!


Kommentarer
Postat av: mamma

Huva vilken resa Kram

2010-01-21 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0