Lite hus bilder

Här kommer det lite bilder på köket.

Det är några som har frågat mig om jag kunde lägga ut några bilder på hur det ser ut här, så nu tänkte jag lägga ut lite bilder. Som sagt då håller vi på att göra om där uppe nu, så bilder på övervåningen kommer senare!

Innan vi började göra något åt det här rummet, då var det trä boasering på väggarna i hela köket, dom rev vi ner och det var en hel del spacklande som behövdes göra, så detta höll nicke på med när jag var borta i sorsele och jobbade.






Och såhär blev resultatet.



Efter tapetseringen blev resultatet så här :)







TV- rummet

I tv-rummet har vi bara tapetserat om, det blev nå ljusa tapeter och en mörk fondvägg, hade stora bekymmer på vilken vägg vi skulle he den på. Men det slutade med att den fick vara på den ena.. Vi har ju ingen hel vägg i tv-rummet, antingen är det nå fönser eller så är der nån dörr, så det var därför det blev så tjorvigt. Men jag tycker att det blev rätt så bra ändå.. Här nedanför kommer det några bilder.  Har tyvärr inga bilder hur det såg ut före så det får räcka med dom här! 

Lägg även märke till min tv-dos förvaring som jag själv har gjort av samma tapet som vi har på väggen. Den står på bordet :)










Hallen som jag gjorde alldeles själv :) Fast nicklas gjorde hallmöbeln, typ den som lyfter upp hela hallen.. Men väggarna är också fina..

Såå hemskt det var att tapetsera hallen, vi har ju vita tapeter med nå krussiduller som blänker som bara syns i vissa ljus sken, och naturligtvis var det mönsterpassning på dom.. Jävlar vad jag svor och det var nog tur att nicklas var borta just då! Det tog en evighet å hitta åt så rätt kanter mötte varandra..

Så här såg hallen ut innan



Och såhär ser det ut nu..

hatthyllan som nicke picke gjorde :D





Just nu håller vi på här uppe där vi ska ha vårat sovrum..

Vi har rivit bort en vägg och satt gips skivor i taket. Vi har även gjort en infälld hylla i väggen som ska va ovanför säng gaveln och där ska vi ha några spottar.. På ena väggen ska vi ha en liggande panel, det blir lite annorlunda där inne. Men iaf en liggande trä panel som vi ska måla mörk brun. Vi ska ha vita väggar och ett mörkt golv.  Jag hoppas på att det blir bra och der tror jag nog att det blir! Lägger ut bilder då det är klart!


Jag hjälper till på höga höjder också!



och nicklas tycker om att spackla tak..  :)



.. eller då gör han det bara för att få det klart!





Men nu gott folk, så ska jag ta och göra lite nytta! Men ha det så bra alla trevliga blogg läsare!
Massor med kramar från mig!





Kommentarer
Postat av: bäst brorn

hän ser ju bra ut :) bara ringa om ni vill ha lite hjälp nån helg eller bara ha lite sällskap =) puss o kram /D

2009-12-01 @ 20:21:21
URL: http://blocket.se
Postat av: Cetty

Hej! Nu har svärmor hittat dej! Kul att kolla på din blogg. Det ser ut att gå framåt på byggsidan. Ni är duktiga! Sköt om varann!

2009-12-02 @ 16:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0