Pyssel och stök i hemmet

Först vill jag bara tacka alla mina underbara vänner som finns där för mig och kommer ihåg att påminna mig om att uppdatera min blogg! Det är några stycken nu som har haft vissa klagomål på mig. Jag skaffar en blogg och skriver aldrig i den! Men NU så ska det skrivas! Annars så var det ju ingen vits att jag skaffade en blogg säger de! Och det kan jag hålla med om! :D:D:D så what the fuck.. nu är det bara att skriva! Men vänner, ni vet jag älskar er :D  Och tack för att ni påminner mig!

Vad har mitt intressanta liv att erbjuda detta inlägg då? Jo, Jag kan ju berätta om allt mitt pyssel och stök som vi håller på med här hemma, för ni som inte har varit här ännu! 
Nu har vi äntligen gjort klart allt på nerdervåningen! Det känns otroligt skönt, För nu är köket, tv-rummet och hallen klar. Där har vi mest tapetserat om och målat runt fönster och dörrar + lite små fix här och där. Nicke har även byggt en super snygg hatt hylla i hallen! :D vi var tvungna att bygga in nå rör å sånt som var på utsidan av väggen, så det blev en specialare! Har en otroligt duktig karl :D Kan lägga ut några bilder så ni får se ;)


hatthyllan som nicke gjorde :)

Efter tapetseringen blev resultatet så här :)

Och nu.. har vi rivit bort en vägg där uppe, ska öppna upp lite mera där. Just nu är det väldigt mycket att göra! Vi ska sätta gips skivor i taket, måla det, tapetsera, lägga nytt golv mm.. så där finns det jobb! Längtar otroligt mycket tills allt detta är klart! Men det får ta den tid det tar, Jag kan ju inte stressa ihjäl nicke, han jobbar ju på dagarna så han måste ju få vara ledig på kvällarna :) Vi får knoga på, på helgerna tsm. :)

Trappen är ju dock en bekymmer för sig! Vet inte riktigt hur vi ska göra med den, men den måste fixas.. någon som har nå bra förslag?

Å jag har värsta idén till gästrummet hur det ska se ut.. :) Har beställt massor med grejer från jotex till det rummet! Det ska vara varma färger typ, rött orange och ha lite afrikanskt stuk :) Har även gjort några ytter krukor av gamla konservburkar till det rummet! Jag blev faktiskt gode nöjd :D Måste bara få lite mera ideér. Det är så otroligt kul att pyssla och komma på nya saker :) kan lägga ut en bild på mina vackra krukor ;)

 



Jag ska försöka skärpa mig och komma ihåg att uppdatera bloggen oftare :) Annars så löper livet på i full fart, har just haft praktik i hemmingsmark på hemtjänsten. Det har gått bra! Nu på torsdag blir det skola igen! Så i veckan blir det mycket plugg! Har inte haft orken under praktiken att plugga speciellt mycket så nu får man ta igen allt det i veckan istället :S Men det ska nog gå bra! :)

Ha det nu bra alla! Nu ska jag göra lite vård och omsorgsarbete!



Kommentarer
Postat av: Emma

Hej.. blev så positivt överraskad då jag gick in på din blogg och såg att det hade skrivits..

Må säga att du har en händig karl jenny...Du får hålla hårt i han, dom växer ej på trän..

Sen såå Är jag så avundsjuk att ni har fått till det så fint hemma hos er.. Men samtidigt glad för dej... Jag måste oxå ta och börja snart.. Hehe.. Älskar dej åxå gumman.. Och du är verkligen tapper med pluggningen o skolan.. fortsätt såå dåå kommer du låååångt..=) Pusselipussen från Mörttis..

2009-11-16 @ 14:52:40
Postat av: Gurra

Hej gumman! Vad bara att du äntligen upptaderat din blogg! :)

2009-11-16 @ 18:16:22
URL: http://ebba.hundbenet.se
Postat av: Niklas

Hej gullet, va fint du skriver. vet it va jag ska skriva men nu har jag då kollat in din blogg i alla fall. Du är min Ängel!!!!! puss puss

2009-11-16 @ 19:30:17
Postat av: Annelie Fredde Lilly Lova

2009-11-17 @ 11:43:57
URL: http://lo
Postat av: Annelie Fredde Lilly Lova

Det verkar ju redan som att jag fått uppleva bacon febran,å det är inte kul =( vad bra att ni har pyssel å plugg,karln ska hållas i arbete annars blir han lat =) men ni måste ju hälsa på snart ! kram

2009-11-17 @ 11:45:19
URL: http://loveisretard.blogg.se/
Postat av: P-Å = Pappa

Vilken fin klädhylla ni har fixat.Sköt om er..

2009-11-20 @ 12:52:22
Postat av: anja

vilken skillnad, har ju inte sett nåt i huset sen ni höll på flytta in.. synd bara att man har vägarna förbi blåsmark typ aldrig... hälsa nickepicke:) kram

2009-11-28 @ 13:55:26
URL: http://anjaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0