Brrr..

Då var det dags igen..!

Jag fick värsta chocken imorse när jag steg upp! -35 hojja! Ruggigt och kallt! Alltid händer det något när jag ska till arvidsjaur känns det som! Imorse kunde jag inte fara för vi fick inte igång bilen.. suckar..men som tur kunde vi byta tid och dag! Hoppas på varmare väder då!

Jag tycker inte om att vara ute å köra längre sträckor när det är så förbaskat kallt ute, tänk om bilen skulle pajja, man skulle ju typ döö.. eller om inte annat skulle man då frysa! Så det var nog ganska bra att träffen blev inställd. 

Tanken var ju att vi skulle fara samtidigt imorse och därför hade vi parkerat in nickes firmabil, och givetvist startade firmabilen men inte passaten som stod ivägen, den bara hurkla och hostade och vägrade starta. Så varken jag eller nicke tog oss iväg. Men efter några timmar, typ vid halv tio fick nicke igång passaten och flyttade den så han kunde köra åt luleå..

Idag då har man inte gjort mycket! Slöat bara. Jag hade planerat in så jag hade full späckat schema idag! Men det blev helt annat när inte bilen går att köra. Men då kanske det blir lite stressigare imorgon då! Måste ju ta mig in till stan en sväng oxå! Hoppas bara att det inte är lika kallt då..

Har fortfarande ont i halsen och i ena örat.. att det aldrig ger sig! Tycker jag har vart små krasslig länge nu. Det är nästan bättre att bli riktigt sjuk och sen går det över istället för att man ska vara småsjuk i evighetstider! Fryser gör jag oxå :(  

Nu så ska jag gå å göra mig lite mat! sen kanske jag rycker tag i någon städning eller nått! Eller då hämtar jag ner täcket till tv-rummet och ligger här och myser framför tv:n..


      






 


Kommentarer
Postat av: Cetty

Gamla bilar och köld!!! En dålig kombination minsann! men ska du ut med bilen o det är kallt så bör du ha följande i bilen: varma kläder o skor, mössa o vantar, varm dryck i termos o gärna nåt ätbart med mycke energi typ mackor, bulla o dylikt. Och ännu mer varma kläder! Godis som tröst. Och säkert nå mer men det kommer jag inte på. Jo-laddad telefon och bära den närmast kroppen så batterierna inte blir för kalla.

2010-01-08 @ 13:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0