Det är fan inte sant!

Det är fan inte sant! Jag har klarat mig hela vintern från att bli sjuk och nu blir jag det, när det är som varmast och skönast ute och näar man har så mycket att göra så man inte har tid att vara sjuk. Jävla typiskt!

Det började igår. Det gör ont i ögonen, halsen och näsan är alldeles rinnig, hostar och nyser gör jag hela tiden å skallen värken, feber har jag säkert också. Sååå irriterande. å jag har legat å grinat typ två timmar idag bara för att jag har helt enkelt inte tid att vara sjuk. Har ju praktiken nu också så den måste jag göra, men inte går det ju om jag är sjuk.

Börjar kl fyra idag och ska gå till nio ikväll. Jag hade ju kunnat fara dit å kämpa mig igenom kvällen men det tänker jag inte göra,  jag kan ju inte riskera att jag smittar ner alla äldre på boendet, det skulle vara mindre bra.

åhh så irriterad jag är, känns så fruktansvärt jobbigt när jag vill göra bort praktiken så fort som möjligt å så går jag å blir sjuk och jag som aldrig brukar vara sjuk. Det är bara de att jag kommer ha så svårt att hinna ta igen min praktik tid om jag måste vara borta några dagar.
Kommer att ha praktik till den 30 maj. Den 31:a maj har jag apu dag hos folktandvården och sen den 1:a maj börjar jag jobba och då kommer jag att jobba till slutet av augusti. Då har jag ju ioförsig en månad kvar innan babyn kommer och då hade jag ju kunna fortsätta min praktik då, men det känns ju oxå förjävligt å vänta så länge å andra sidan vet jag ju inte om jag orkar göra min praktk då. Vad jobbigt allt helt plötsligt känns!

Nu ska jag gå å göra en kopp te å invänta klockan tills den blir fyra, då ska jag ringa å sjukanmäla mig. Känns så frutansvärt jobbigt när man vill göra något å kroppen säger ifrån.


Kommentarer
Postat av: Emma

Puss på dä gumman.. Och krya på dej..

2010-05-18 @ 15:37:52
Postat av: Göril

Krya på dig gumman!! Det löser sig nog ska du se, praktiken kan alltid göras sen, hur länge du än må vänta :)

2010-05-18 @ 15:49:23
Postat av: cetty

Otur! Men blir man sjuk så måste man lyssna på kroppen och vila. Ibland kan man bli mer mottaglig för förkylningar när man väntar barn. Men vila nu o sköt om dej o bebben! kram

2010-05-18 @ 18:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0