Sommaren kommer...

Nu är det bestämt! Imorgon ska vi hämta virke för att bygga våran uteplats! Oj, så skönt det kommer att bli att sitta här utanför när den är klar :) Läängtar redan! Men snart så börjar det byggas!



Vi ska alltså bygga en trätrall på den där ruskigt fula betong plattan som vi har mitt i våran gräsmatta. Ååå, det kommer bli så fint när det är klart! Tänk så skönt att sitta ute å grilla¨å ha en ute plats att äta på och framför allt ligga ute och sola när de e vacker vääré ute.. Men den kommer att bli gode stor, både jag å nicke trodde att den var typ 25 m2 stor, men när allt tinade fram så visade det sig att den var 50m2.. shit alltså!  ingen av oss trodde att den var så stor.

Och jag kom på värsta smarta idén att samtidigt som vi bygger trallen så kan man ju bygga ett matbord också. Då behöver vi bara köpa stolar till bordet. Det är ju sviinigt dyrt att köpa utemöbler, så då är det bättre att bygga egna :) Så nu är jag på jakt efter åtta ute stolar och ett parasoll!


__________________

Nu så har jag piggnat till! Så imorgon ska jag fara iväg till praktiken igen, var verkligen en snabb förkylning och det är jag gla för!

Idag så har vi grillat ute till middag! Det blev en sån här spontangrillning och gott var det! Och imorgon blir det att grilla grillspett med korv å köttbullar å grönsaker mm. Man kan ju typ grilla det mesta och man måste ju passa på medans det är fint väder! DÅ ska man vara ute och må gott!





Kommentarer
Postat av: cetty

Bra att du piggnat till! Ni kommer att få en jättefin uteplats när den blir klar. Det är guld värt när man har hus.

2010-05-20 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0