16 oktober

Ååh, shit.. vad tiden går sakta. känns som barnet aldrig vill komma och att man kommer vara hög gravid resten av sitt liv.. 11 dagar över bf dagen. Känns som om det aldrig kommer att  ta slut. Varje morgon jag vaknar är jag besviken över att ingenting har hänt :S 

På måndag ska jag ringa mödra spec och få en tid där om ingenting har hänt innan dess. Idag är jag i v 41+4 och en normal graviditetlängd räknas från v38 - v42 så än är det några dagar kvar innan jag kan räknas som överburen. Fast det blir som ändå att man säger att man gått 11 dagar över tiden för man har ju hela tiden vart inställd på den femte oktober. 

Har ju börjat få nå slags värkar men dom är ju väldigt oregelbundna och har haft det säkert två veckor till och från och känner nått bara då och då. Men det verkar inte hända något mer. I onsdags var jag på sista besöket hos barnmorskan och allt såg bra ut. Hade då öppnat mig 1 cm så det är ju då något på gång. 

Just nu gör vi inte så mycket, jag orkar typ inte hålla på å ränna omkring överallt så man är mest hemma och tar det lugnt. men jag börjar bli jäklig less på det. Idag har vi iaf vart på återvinningen, slängt massa skrot som kartonger, tidningar, glasflaskor mm. samt pantade vi en härrans massa flaskor så nu har vi gjort bort det och nu får vi börja samla en ny hög.  Sen for och hälsade på malin en sväng, spelade två omgångar skipbo och jag vann! Jag är bäst! :D 

Nu ikväll blir det nog att se någon film och hoppas på att barnet kommer! =) Nicke han har just bakat kola så det blir nog att smaska i sig någon sån bit. Han är så duktig och han tar otroligt kloka beslut ibland! ;) 

 

 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller tummarna för att Liten vill komma ut snart och att det går bra! :)

2010-10-16 @ 19:47:17
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anette

De e gratis parkering på bb (hela lassa iofs) på helgen...kan va praktiskt att välja en sådan dag för förlossning :) Vi kom dit lördag afton och åkte hem söndag afton....praktiskt :)

2010-10-16 @ 20:23:53
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: cetty

Tappa inte modet! Han kommer när han är redo! En graviditet kan variera och är inte den andra lik!

2010-10-17 @ 09:35:00
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

Vi hoppas här hos oss också =) tänker på er!

2010-10-17 @ 22:26:42
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0