Hemma igen

Det var en svårflörtad liten kille som jag har i magen. Vi är nu hemma igen från sunderbyn. Det blev att sova över där inatt för dom satte igång mig igår på morgonen. Hade då täta sammandragningar hela dagen men det var nått som jag aldrig riktigt kände av, lite molande värk i ryggen och längst ner på magen ibland. Så det var allt jag kände.

Dom ville då göra ctg på mig ungefär var tredje timme för att se hur det såg ut. Kl åtta igår kväll när vi var på sista ctg undersökningen sa dom att dom skulle bedöma hur vi ska göra dagen efter om jag ska få mer hormoner eller om dom skulle ta hål på fosterhinnan idag då. Men det blev inget utav det. Dom gick istället in och rörde om lite för att eventuellt se om något skulle hända av sig själv idag.

Nästa undersökning ska göras kl 7.30 imorgon och då får vi väl se om jag får en till tablett med hormoner eller vad dom nu har tänkt att göra. Så nu kan man säga att vi är hemma på permis, vi får ha kvar vårat rum inne på bb och det var ju skönt, då slipper man dra grejerna fram å tillbaka.  

Lite jobbigt är det när allt blir så långdraget, hittils tror jag att vi har haft 6-7 olika barnmorskor, alltid någon ny vi  har fått när jag ska undersökas och fler kommer vi nog säker att få. hade ju vart skönt om man kunde ha en enda men det är ju lite svårt när dom arbeter i skift, så det är nog bara att gilla läget.  

SÅ nu imorgon får vi se vad som händer, kanske lillkillen behagar att komma då. Det får man se då!

Kommentarer
Postat av: cetty

När jag var liten fanns det en tecknad figur som hette Tjalle Tvärvigg. Han var alltid tvärsöver. Den lille du har i magen är en sådan men säkert mycket sötare än orginalet! Lycka till i morron!

2010-10-24 @ 14:04:49
Postat av: Anette

De lät långdraget de där men de kommer nog å bli fart snart. Önskar att Oliver va kvar i magen för just nu skiter han ner si å de grövsta..tror sparkbyxorna är fyllda snart... :)

2010-10-24 @ 16:24:09
Postat av: Annika

Inte kul:( Men han kanske kommer fort då han lika så har bestämt sig för att komma ut..? Lycka till ska hålla tummarna=)



Kram

2010-10-24 @ 21:48:32
Postat av: Sarah,Vilja å Johan

Nu IDAG då jäklar kommer de hända saker, ja känner det på mig :D hoppas hoppas! snart har ni eran finaste lillpalt hos er! Å som vi längtar allesammans, massa kramar till er! Lycka till gumman, du är bäst!

2010-10-25 @ 11:58:41
Postat av: Ida

Nu har då jag fått ett sms av min Mami att du har fått en liten go pojke! :) Hoppas att allt gick bra och STORT Grattis till er! :)

2010-10-27 @ 11:08:36
URL: http://idapee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0