Mödra spec

Jag kanske ska skriva och berätta hur det gick på mödra igår. Och det gick bara bra. Dom gjorde ett ctg, kollade hjärtljuden och hur mina sammandragningar var, ultraljud för att fastställa hur mycket fostervatten det fanns, och de fanns det mycket av. kollade syret i navelsträngen och hur moderkakan var. Hon hade tänkt att gå in och reta upp det hela så att sammandragningarna bli kraftigare och kanske påskyndar det hela. Var iaf öppen 1,5cm men var typ för "omogen" för att hon skulle kunna gå in och vrida om lite så hon ville inte vara där å röra i onödan. 

Men iaf allt såg då bra ut. Såå det är bara å vänta å se om det vill sätta igång av sig själv eller om jag måste bli igång satt. Jag ska dit imorgon kl 10 igen för att göra samma sak igen, å har inget hänt förrän på söndag ska jag till sunderbyn för bedömning om dom tycker jag ska sättas igång eller om vi ska vänta ännu längre. 

Just nu känns det som om jag alltid kommer att vara gravid och att det aldrig kommer att ta slut. Har haft lite förvärkar och så förut men nu känner jag ingenting. Bara bebisen som sparkar å bökar på där inne.

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Skönt att allt verkade bra ialf:) men som sagt du känner kanske inget nu men det kommer ju från en minut till den andra då det startar. Som sagt jag förstår att du är less å vill ha bäbisen på usidan ist...man längtar ju så mycket att få lära känna dom små liven. Kram å lycka till!

2010-10-21 @ 10:37:20
Postat av: Mamma

Va skönt att allt ser bra ut.Tror han kommer på lördag.Kram:)

2010-10-21 @ 10:41:38
Postat av: cetty

Jag håller med Agneta-han kommer på lördag! Så håll ut och tänk på belöningen för allt slit kommer snart! Vi är nog många som väntar o längtar. Sköt om er!

2010-10-21 @ 13:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0