vaccinering mot influensa

Nu finns det vaccinering att ta mot den nya kommande influensan. Dom som har tänkt att vaccinera sig kan börja gå å få sig ett stick, fast det är väl riskgruppen som först får komma. Själv så kommer jag inte att vaccinera mig, har aldrig vaccinerat mig mot en influensa och kommer nog mest troligt inte att göra det dom senaste åren heller. 

Förra året tyckte många att jag var dum som inte vaccinera mig mot svine, men varför ska jag vaccinera mig och öka mina chanser att bli sjuk med att ta sprutan när jag inte ens vet om jag blir sjuk. Och skulle jag nu som en frisk person få den omtalade årliga influensan skulle nog min kropp klara av att hantera influensan på ett bra och naturligt sätt. Jag förstår att äldre och sjuka tar sprutan men som en vanlig frisk person tror jag är det bästa sättet att undvika att vaccinera sig mot olika sorters influenser. Förra året var det ju många som blev sjuka bara på grund av att dom tog vaccinet, vissa var ju sjuk flera veckor efteråt ändå. Och många som inte tog sprutan var friska och krya ändå. Jag klarade mig galant! Nåja, det är ju valfritt och alla får göra så som dom tycker verkar bäst! Men för mig är det nej-tack!


    


ÅÅh inget barn än, sjätte dagen över tiden.. Vill att det ska hända någon ting snart! Blit tokig av att typ bara gå å vänta. Jag tyckte att jag hade nå slags förverkar för några dagar sen, men nu vet jag inte. nu har jag inte känt nå speciellt, eller jag vet inte. någonting har jag känt men vad det är eller vad det betyder har jag som sagt ingen aning om. är ju svårt att veta när man aldig vart med om det. Det är bara å vänta å se. Har tid hos barnmorskan den 13:e på onsdag om inget har hänt, sen så får man börja gå på spec mödra varannan dag om inget händer tills man blir igångsatt. men förhoppningsvis ska väl det här lilla knytet ta och komma innan dess! 

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja,vi är många som väntar.Får flera telefonsamtal varge dag från släkten som undrar. Men lilleman vill väl skumpa på där inne så länge som möljigt. Kalle hälsar o önskar Er välgång.Många kramar från oss.(lär väl ringa snart)

2010-10-11 @ 11:48:03
Postat av: cetty

Klart att vi väntar med spänning på lillemans födelse! Men känn lugnet det blir nog snart av. Klokt tänkt angående vaccination mot influensa, friska människor behöver det inte.Sköt om er!!

2010-10-11 @ 13:49:51
Postat av: Marcus

Hoppas vaccinet hjälper :P

2010-10-11 @ 14:07:43
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0