Sjukligheter

Stackars nicke, han är fortfarande sjuk. Igår var han tvungen att sluta tidigare på jobbet. Han fick akut ont i huvudet vid två tiden. Å när han kom hem låg han under täcket i 5-6 timmar.. Åh, jag tyckte så synd om han. Han hade typ ont baki ögat och kunde knappt kolla med det. Var som lur att det var nån migrän attack, men var som konstigt för han brukar ju iinte ha det. Så vid åtta tiden for vi in på akuten. Doktorn konstaterade att det antingen var bihålorna eller en migrän attack. Men vi fick ett snabbvärkande piller mot migrän och om det var migrän skulle det släppa inom en  halvtimma. SÅ vi väntade där för annars om det inte funkade skulle han skriva ut penicillin mot bihålorna. Men tack och lov så hjälpte super pillret han fick och hans fruktansvärda huvudvärk försvann. Vilken lättnad det måste ha varit!

Men nu idag har han också ont i huvet fast på ett annat sätt, nu tror han själv att det är bihålerna för det spränger när han kollar ner, så han är hos doktorn och kollar upp det nu.  Jobbigt att vara sjuk, han har ju vart krasslig en hel vecka nu.. Men tack och lov så har jag klarat mig än så länge, men jag brukar ju inte bli sjuk så ofta, så jag håller tummarn att jag klarar mig även denna gång! Vägrar föda barn sjuk i feber å hosta!

Imorse var det visning av huset igen. Vi fick rymma hemmifrån kring halv åtta. Å då tänkte vi passa på att fara å hämta ut nickes migrän tabletter som han fick utskrivet ifall om det skulle återkomma någon annan gång, då vet han vad det är. Men apoteket öppnade inte förnst nio. så vi for på ok och köpte kaffe iställlet, stannade på en parkering och satt å drack där. sen så råkade malin vara vaken den tiden så vi for hem till henne och väntade på att visningen skulle vara över.        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0