Älgkött sökes

Måste försöka ragga upp en älgköttbit som man kan använda till köttsoppa. Mamma kommer hit på måndag och ska hjälpa mig göra köttsoppa för första gången. Men hon hade inget älgkött och jag tycker att det blir godast med det =) Så är det någon som har en bit över vill jag gärna köpa en!

____________________________________________________________

Sitter och kollar på magen, den gungar och far åt olika håll.. Känns som det är en början av ett tredje världskrig där inne, eller så försöker ungen brotta sig ut genom naveln på mig. Vilket som, den har då massor med krafter iaf :) kanske blir en riktig fighter det här..

Idag blir det fortsättning av tvätterierna, ska försöka att tvätta klart allt idag då har man fått det bortgjort! Måste fara och köpa den där tråden också för att kunna sy klart det jag påbörjat + att jag måste in på vårdcentralen och lämna ett bälte som jag lånat där.

Måste ta och ringa försäkringskassan och arbetsförmedlingen idag och ev. en läkare också! skulle ha ringt igår men har tydligen helt kopplat bort det, tycker att allt såntdär är så tjorvigt. tusen saker som ska fyllas i för att man ska få lite ersättning. det hade varit betydligt enklare om jag hade haft ett jobb som jag hade kunnat bli sjukskriven på. Men jag är ju arbetslös nu sista månaden och det gör det hela mycket svårare. nu ska jag tydligen bli sjukskriven som arbetssökande.. gaaah.. ! Man kan ju bli knäpp på sånt här! men det ska gå på nå sätt! Jobbigt bara med alla dessa telefonköer. Och jag måste säkert dessutom in till stan för att skriva in mig på arbetsförmedlingen också..!


 

Kommentarer
Postat av: cetty

Vi har kanske nån köttbit i frysen

2010-09-09 @ 12:35:59
Postat av: Göril

Jag blir så glad när du vart duktig och bloggat varje dag! :D

2010-09-09 @ 12:59:52
URL: http://isaksen.hundbenet.se
Postat av: Hanna

2010-09-09 @ 21:53:13
URL: http://hannov'
Postat av: Hanna

Hoppsan, den förra kommentaren var jag ;) Du är så duktig på att sy och pyssla hemma, önskar att jag hade lite mer av den ådran! :)

2010-09-09 @ 21:54:20
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Visst ska ni nån dag till vidsel i helgen? Kom förbi oss får ni en bit kött av oss! :)

2010-09-10 @ 07:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0